DraGIF.cz

snadný a efektní způsob sdílení PDF dokumentů

Nahrát nový PDF a převést na GIF Galerie Jak funguje DraGIF.cz Hledání language version: EN

Nutriční strategie při cestování na závody 1

Nutriční strategie při cestování na závody 1
Adresa GIF náhledu pro sdílení:
https://dragif.cz/pdf/axpf

Velikost PDF souboru:
324.81 kB


PDF soubor zdarma ke stažení:PDF soubor zdarma ke stažení: ./data/pdf/a/xpf.pdf
Stažení: Nutriční strate…vody_1.pdf



» Zdarma nahrát nový PDF dokument na DraGIF.cz a převést na animaci «

Ukázka PDF dokumentů převedených na animované GIF





» Zdarma nahrát nový PDF dokument na DraGIF.cz a převést na animaci «





Přepis textového obsahu PDF dokumentu Nutriční strategie při cestování na závody_1.pdf:


NUTRIČNÍ STRATEGIE PRO CESTOVÁNÍ NA ZÁVODY 1

PHDR. DAVID GERYCH

Při delších cestách na závody by měl sportovec pomýšlející na kvalitní výkon udržovat
pravidelný trénink a stravovací režim. Bez ohledu na to, kde na světě se zrovna nachází, je pro
něho důležité řídit se určitými klíčovými principy, které mu pomohou rychleji se adaptovat na
nové prostředí, redukovat nutriční stres související se stravováním v nepříznivých
podmínkách, příp. přizpůsobit svůj denní biorytmus místnímu časovému pásmu. Existuje
mnoho praktických strategií, jak se vyhnout špatným výkonům souvisejícím s časovým
posunem, intolerancí na jídlo, dehydratací a konzumací potravin způsobujících zažívací
potíže.
K zajištění výkonu, který odpovídá úrovni trénovanosti je vždy podstatné myslet
dopředu. Naneštěstí jen málo sportovců a jejich trenérů učiní vždy nezbytná opatření
k minimalizaci negativních fyzických a psychologických důsledků dlouhého cestování.
Vytvoření plánu, který zajistí dostupnost správných druhů potravin a tekutin ve správný čas je
zásadní, ať už sportovec závodí doma, nebo daleko od domova. Jednou z největších chyb,
kterou může sportovec udělat, když cestuje na závody je předpokládat, že to co potřebuje jíst
a pít tam na něho bude čekat.
Vzhledem k tomu, že dlouhé cestování vytváří na organismus stres a vede k vyššímu
riziku výskytu některých, zejména infekčních, onemocnění, je pro udržení zdraví při dlouhých
cestách na závody zásadní rozvržení si, kdy odpočívat a jíst před, v průběhu a po náročné
cestě. Toto riziko se zvyšuje při dlouhých letech do vzdálených destinací, kde sportovec
překonává více časových zón. Pásmová nemoc (narušení denního biorytmu v důsledku
časového posunu) často vyvolává malátnost, nevolnost, nechuť k jídlu, únavu, poruchy nálady
a spánku a může tak snižovat fyzický výkon. Riziko výskytu těchto příznaků se ještě zvyšuje,
pokud sportovec cestuje do míst s vyšší teplotou a vlhkostí.



Nutriční strategie při cestování na závody 1

PDF file: Nutriční strategie při cestování na závody_1.pdf



© 2019 PERPETUM
info@dragif.cz

DraGIF.cz - snadný a efektní způsob sdílení PDF na Facebooku


jazyková verze:   language version: EN  jazyková verze: CZ


Příroda.czBejvavalo.czoriginální samolepky na stěnuplastikové modely